zondag 19 juni 2016

Vaderdag cadeau

Vaderdag.. Een dag waarbij de papa's centraal staan! In mijn geval is het mijn stiefvader, maar dat maakt hem misschien wel extra speciaal, omdat hij mij op latere leeftijd als dochter heeft geaccepteerd!

Vroeger maakte je de cadeautjes op school en ik vond dat ik nu ook best zelf iets kon maken!
Ik ben een theedoosje gaan bewerken!

 

Ik ben het theedoosje gaan bewerken met zwarte gesso. Ik wilde het complete doosje zwart hebben zodat de kleuren die ik daarna zou gebruiken goed op gingen vallen.
Mijn stiefvader is voor de Turkse voetbalclub Galatasaray en ik wilde graag dit logo op het doosje schilderen.

Voor ik dat zou doen, heb ik eerst rondom tape geplakt en ben ik de kleuren van de voetbalclub erop gaan werken. Geel en rood. Omdat de kleuren toch een beetje doorliepen, heb ik ook nog met de zwarte posca een streep getrokken, zodat hij wat netter afgewerkt was.
Nadat dit droog was, heb ik het logo erop getekend en ingekleurd met ook dezelfde geel en rood als de rand.
Goed laten drogen hierna.


Als laatste heb ik de doos nog bewerkt met vernis om beschadigingen tegen te gaan.
Omdat ik thee niet leuk vind als vaderdag cadeau, heb ik besloten er een notendoosje van te maken.
Ik heb diverse nootjes gekocht en deze in het doosje gedaan.



Helaas zaten de nootjes niet meer zo netjes in het doosje toen hij zijn cadeau open maakte, maar hij snapte de bedoeling :-)



2 opmerkingen:

  1. Leuk idee Elvira. Hij zal er erg blij mee zijn denk ik. Volgende keer een stukje plastic folie in de vakjes leggen. Dan blijft alles wel zitten. Liefs Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jeanny, dank je wel! Ook erg bedankt voor de tip! Ik dacht er voorheen nog aan om ze eventueel in zakjes te doen, maar koos er uiteindelijk toch voor om ze los erin te doen. Beter om dan de volgende keer op die manier te doen inderdaad!! Leuk ook dat je even bent komen kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen