zaterdag 18 juni 2016

Mijn spiegel, mijn trots

Altijd handig, een lekkage in de wc vanuit je bovenburen. Maar wat zorgt dat toch ook weer voor een extra creativiteit! Moest toch wachten tot alles gewit was. Heerlijk als dat weer fris is. Maar wat te doen met die saaie spiegel die er al een eeuwigheid hangt en die gewoon wat vergeten wordt? Volgens mij heeft niemand door dat er überhaupt een spiegel hangt..




Ik neem em mee naar mijn “hok” en ik zal eens zien wat ik daarmee kan.
Eerst even in de gesso gezet, maar wat viel dat ontzettend tegen. Dom van mij om dit op aluminium te gaan doen en niet na te denken dat gesso daar niet lekker op houdt. Elke tik die ik er tegen gaf, lag er weer een stukje gesso af. Maar na veel geduld en beleid, is tie toch mooi wit.. Voor even..
Kleurtje kiezen… Mensen die mij goed kennen zullen er vanuit gaan, dat ik roze zou kiezen. Dus laat ik eens gek doen en voor turquoise gaan!

Op de gesso heb ik bloemen getekend en de onderste kat. Met de katten ben ik geïnspireerd door mijn zwarte katje Indy!
De spiegel zelf heb ik wat afgeplakt, zodat daar geen verf op kon komen en toen kon ik aan de slag met de turquoise verf aan te brengen. Dit moest ook twee keer, omdat ie niet in een keer goed dekte.

Hierna ben ik de bloemen met drie kleuren gaan verven (toch ook wat roze) en de kat in het zwart. Als laatste afbeelding heb ik de gave stempel erop gezet met de kat die naar beneden “glijdt”. Ook dit zou een echte Indy actie zijn!


Ik wilde graag een special effect op mijn spiegel.. Iedereen zou moeten weten dat hij echt van mij is. Daarom heb ik gekozen om hem af te werken met glitter vernis. Ook deze heb ik twee lagen aangebracht! Als laatste laag heb ik er ook nog gewone vernis opgedaan, want ik zou niet willen dat er iets met de spiegel zou gebeuren..


Op de Beurs in Venray heb ik hele gave steentjes gekocht. Het is bijna zonde om deze weg te geven op bijvoorbeeld een kaart, dus ik wilde deze ook gebruiken op iets van mijzelf. Ik heb op elke bloem een paar mooie witte glittersteentjes aangebracht om hem volledig af te werken en zeg nou zelf, dit maakt hem toch meer af?

Onhandig als ik soms ben, kwam ik er na alles klaar te hebben achter dat ik de spiegel verkeerd om had bewerkt, want het gaatje om hem op te hangen zat nu aan de onderkant.. Dit is ook typisch een actie voor mij :-). Gelukkig is ook dat op te lossen door middel van een gaatje te boren.
Hij hangt nu als pronkstuk aan de muur in mijn wc en niemand kan eromheen! Uiteindelijk is die lekkage ook nog ergens goed voor geweest, want ik kon mijn frustratie lekker daarin kwijt!


Mijn speciale dank gaat uit naar Chantal voor de verf, mijn moeder voor het advies en Dennis voor het gaatje en het ophangen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten