donderdag 11 augustus 2016

Krans gemaakt

Wat zie ik toch vaak ontzettend leuke dingen voorbij komen bij de Action. Veel laat ik wel liggen, omdat het anders echt uit de hand gaat lopen, maar sommige dingen zijn echt te leuk om te laten liggen.


Deze krans is een van die dingen. Ik had em al een tijdje liggen, maar kwam er nog niet echt aan toe om hem te gaan maken. Inmiddels had ik er ook nog een tweede bijgekocht omdat ik die wilde gaan maken voor iemand die een nieuw huis heeft. Ik had al diverse cadeautjes gegeven maar ik wilde niet helemaal met lege handen komen bij de housewarming.

De krans zelf kost maar 1,99. Voor dat geld kun je er toch best een maken?
Je hebt deze en een hartvorm, die was geloof ik in pasteltinten. Maar ik vond niet dat je er echt een hart in kon zien, dus vandaar dat ik deze heb genomen. Je kan eventueel ervoor kiezen om beide dozen te nemen en dan de pasteltinten om de ronde krans te maken of je neemt bij action ook diverse stofjes mee en maakt hem in een totaal andere kleur. Maar ook als je zelf nog stofjes, oude shirts, broeken of iets hebt, dan kun je die zeker ook gebruiken!



Het pakket bestaat uit een aantal lapjes dunne stof en een piepschuim cirkel. Dus qua materialen stelt het niet zo heel veel voor zoals je kunt zien!



Wat de bedoeling is van je pakket staat ook duidelijk op de doos. Maar om het kort je een uitleg te geven, je knipt alle lapjes stof in stroken van 2 cm breed en 22 cm lang. De lengte is ongeveer al goed dus eigenlijk hoef je ze alleen maar in 2 cm te knippen. Let er wel op, het valt niet mee om dit recht te doen. Ik heb nog een andere doos dus liggen en ga even kijken wat handig is om de stroken toch wat gelijker te krijgen.


 Aan het einde heb je een berg stroken. Daarna gaat het leuke werk beginnen :).



Je knoopt de stroken een voor een aan je cirkel. Je legt er gewoon een enkele knoop in en je wisselt elke keer van kleur. Hierdoor krijg je diverse kleuren naast elkaar. Je knoopt de complete cirkel.


Als alles geknoopt is, controleer je nog of er nergens openingen zitten. Ik had nog stof genoeg over, dus kon hier makkelijk nog wat over heen knopen.


Als laatste heb ik lichtjes toegevoegd op batterijen en het kastje hiervan aan de achterkant vastgemaakt. Ook heb ik er een lint aangemaakt om op te hangen en een strikje aan de voorkant.

Al met al een goedkoop maar leuk eigengemaakt cadeautje voor alle gelegenheden!

4 opmerkingen: