vrijdag 24 juni 2016

Mijn maand PL voor Emmy

Het was weer zover, ik mocht weer een nieuwe Pocket letter maken voor Emmy.

Elke maand maken we een pocket letter voor elkaar en hier doen we een briefje bij en goodies. Elke maand moet ik weer goed nadenken wat ik voor mijn PL-maatje maak. Het voelt ook echt alsof je net als vroeger een penvriendin hebt, alleen ben je nu creatiever bezig.

Ik had een tijdje terug twee mooie blokken bij de Action gekocht waar je met waterverf op kunt werken. Als je hier met waterverf opgaat, dan verschijnt er een leuke afbeelding.




Dit kan je eventueel ook zelf maken natuurlijk door met clear embossing poeder een afbeelding erop te zetten, maar deze boekjes kosten niet zoveel en het zijn grote afbeeldingen. Zo'n grote stempel heb ik zelf niet.

Aangezien ik heerlijk van het kliederen ben, heb ik ervoor gekozen om hem niet met waterverf te bewerken maar met inktspray! Ik vond dat ik dit best eens kon proberen en als het niks werd, dan was er maar een vel "mislukt".

Zo gezegd, zo gedaan en ik heb een paar kleuren spray gebruikt. Toen ik deze ben gaan maken was ik nog niet bezig met mijn blog, dus heb niet opgeschreven welke kleuren ik heb gebruikt maar ik denk dat het de volgende kleuren zijn:

- Dylusions Pure Sunshine
- Dylusions Squreezed Orange
- Dylusions Postbox Red



Ik heb het papier volledig ingesprayd en daarna met een doekje de overtollige inkt eraf gehaald. Daarna nog eens gesprayd waar ik het nodig vond omdat hij nog wit was.

Dit papier heb ik goed laten drogen. Toen hij droog was heb ik ongeveer in het midden een ATC aan de achterkant geplakt (het vel is namelijk wat kleiner dan een A4). Daarna heb ik aansluitend de overige acht atc's opgeplakt aan de achterkant. Ik heb overal een heel klein wit randje open gelaten, zodat ik hem makkelijker kon knippen. Doe dit niet te breed, want dan sluit je PL aan de voorkant niet mooi aan.

Daarna heb ik dus alles geknipt, dus had ik negen losse kaartjes. Deze heb ik het hoesje gedaan en verder afgewerkt.



In alle drie de middelste vakken heb ik pailletjes gedaan. De bovenkant moet je dan wel heel goed dichtmaken, anders vallen ze eruit of naar beneden en komen ze dus in het verkeerde vakje terecht.

Verder vind ik het altijd erg leuk om een PL persoonlijk te maken. Dit kan sowieso als je weet voor wie de PL gaat worden.

Ik heb voor Emmy gekozen om er een veiligheidsspeld aan te hangen met haar naam. Dat kan makkelijk als het een korte naam is :-)

De letters had ik nog liggen. Ik heb ontzettend veel kraaltjes, dus mogelijk dat ik dit in de toekomst ook eens ga doen met alleen kralen.



Vanwege de naam is de PL ook echt persoonlijker.
Verder heb ik er slierten wol aan gehangen die ik heb gekregen.
Ik heb nog niet eerder met wol gewerkt, maar vind het toch erg leuk om dat eraan te hangen en zal ook dit zeker vaker gaan doen. Heb nog genoeg :-)



Verder heb ik er nog bloemen en vlinders opgeplakt. Deze zijn van papier. Aan de onderkant heb ik er nog een randje opgeplakt om het nog helemaal netjes af te werken.

Ik koop de hoesjes niet, maar maak ze zelf van gewone doorzichtige hoesjes. Deze hoesjes koop ik bij de Hema. Dit doe ik omdat het wat voordeliger is. Ik heb hiervoor een fuse tool.

Je kan ervoor kiezen om de hoesjes open te "snijden" maar je kan em ook dichtmaken. Momenteel maak ik ze nog volledig dicht, maar ik ga binnenkort even op zoek naar een dun glasplaatje die ik erin kan leggen, zodat ik de hoesjes wel open kan maken. Je kan echt het beste met een glasplaat werken, omdat een snijmat smelt door de hitte van de fuse tool.

Mocht je hier nog extra uitleg over willen, dan laat maar even weten!


Uiteindelijk heb ik Emmy een klein voorbeeldje gestuurd van de PL die eraan komt, zoals je hieronder ziet.


Ik wil heel graag dat de PL die ze krijgt een verrassing is, maar wil d'r natuurlijk wel een klein beetje nieuwsgierig maken.


En dan is mijn pocket letter helemaal af:


Het enige wat ik uiteindelijk nog heb gedaan, is goodies erbij, een briefje en heb em nog "ingepakt". Om deze PL heb ik een sjaal gedaan. Ze kan em dragen of misschien verwerken op een eigen PL als stof.



Emmy heeft hem al binnen gehad en ik ga binnenkort beginnen met de PL voor juli. Even goed nadenken wat ik dan wil maken.


2 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan. Goed dat je een alternatieve manier heb bedacht. Daar hou ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik vind dat ook altijd leuk om te doen, want dan zoek je echt het creatieve op!! Heb er nu nog twee liggen die ook zo zijn, die moet ik nog afwerken.. Maar ga binnenkort nog eens kijken of het nog op een andere manier ook kan :-)

      Verwijderen